G+1 Butonunu Artı Kod Eklemeden Elde Edebilirsiniz

Tamamen kendimin bulduğum bir fikirdir. Eğer dediklerimi uygularsanız tüm sorumluluk size aittir. Buna rağmen ben kendi blogumda şu ana kadar sorunsuz olarak kullandığım için sizlerle de paylaşmak istedim.

AddThis gibi özelleştirilmiş buton kullanan arkadaşların sıkıntısı g+1 butonunun olmaması. Bizlerde buna alternatif olarak g+1 butonunun kodunu sonradan ekliyoruz. Ancak bu kod ya blogda hiç çalışmıyor ya da
sebebi tam kestirilmeyen sorunlar ile karşılaşıyoruz.


Benim eklediğim harici g+1 butonu sorunsuz idi. Ancak tema değiştirdikten sonra buton sadece ana sayfanın paylaşımını yapıyordu.

Ve yeni tema ile hiç bir g+1 butonunun kodunu çalıştıramadım. En üzücü yanı ise blogger'ın bize sunduğu bu butonların da artık devreden çıkması idi.

Bu sorun için çeşitli kodlar denesem de maalesef eski haline getiremediğim için şablonu sıfırladım.

4 butonun kodunu şablondan bulup o kodları silince geriye sorunsuz tam çalışan g+1 butonu oldu.

Peki, sonra ne yaptım?


Orijinal butonlara kavuştuktan sonra aklıma diğer 4 butonun kodunu silmek geldi.

Ve sonuçta gerçekten başardım. 4 butonun kodunu şablondan bulup o kodları silince geriye sorunsuz tam çalışan g+1 butonu oldu.

Kodlar hangileridir. Nasıl silebiliriz diyen arkadaşlar için hemen anlatacağım. 


Html editörü açıyoruz şablonda CTRL+F ile bu kodu aratıyoruz.

'data:top.showEmailButton'

4 butonun kodunu şablondan bulup o kodları silince geriye sorunsuz tam çalışan g+1 butonu oldu.

ve bulduğumuz koddan bu koda kadar 

'data:top.showDummy'


olan kısmı dikkatlice kopyalayıp keseceğiz. Yani şablondan bu kodları çıkartacağız.

4 butonun kodunu şablondan bulup o kodları silince geriye sorunsuz tam çalışan g+1 butonu oldu.

Bu kodları sildikten sonraki görüntü ise şu şekilde  kalmalı 

4 butonun kodunu şablondan bulup o kodları silince geriye sorunsuz tam çalışan g+1 butonu oldu.

Şablona ön izleme yaptıktan sonra ön izlemede sadece G+1 butonunu görüyor iseniz tüm işlemleri doğru yapmışsınız demektir şablonu kaydedip çıkabilirsiniz.

Tüm işlemler bu kadar. Fikir bana ait. Denemek ve sorumluluk size ait.