B12 Vitamini Nedir Ve Nelerde Bulunur?

  B12 Vitamini suda eriyen bir vitamindir. B12 Vitamini (diğer adıyla Kobalamin), ana görevi kırmızı kan hücresi üretimi ve merkezi sinir sistemin korumasıdır.


  B12 Vitamini suda eriyen bir vitamindir. B12 Vitamini (diğer adıyla Kobalamin), ana görevi kırmızı kan hücresi üretimi ve merkezi sinir sistemin korumasıdır.

B12 Vitamininin Yararları: 

  Protein kullanımı, DNA sentezi, enerji üretimi ve sinirler için gereklidir. Kanda oksijenin taşınmasına yardımcı olur, sigara dumanı ve diğer zehirlerle savaşta rol oynar. B12 vitamini doğurganlığı, hücre oluşumunu ve uzun yaşamasını sağlar, sinir uçlarının normal gelişimini kolaylaştırır.
  B12 vitaminin fazla alımı gibi bir durum olmaz çünkü vücut ihtiyacı olanı aldıktan sonra fazlasını idrar yoluyla atar.



B12 Vitamini Eksikliği Belirtileri:

Kansızlık (anemi)
Bacak ve kollarda uyuşma
Güçsüzlük
İştahsızlık
İshal
Hafif sarılık
Saç sağlığının bozulması,
Cilt sorunları,
Ağzın sıcak veya soğuğa aşırı duyarlılığı,
Gerginlik,
Denge kaybı,
Enerji azlığı,
Kabızlık,
Kaslarda hassasiyet
Zihinsel bozukluklar gibi belirtiler görülebilir.

   B12 vitamini eksikliği sık görülür. Mide rahatsızlıkları B12 vitamini eksikliği nedenleri arasındadır. B12 vitaminin vücut tarafından emilmesine yardımcı olan hücreler, mide tahrişi veya iltihabı nedeniyle fonksiyonlarını yerine getiremezse vitamin sisteme dâhil olmaz. Mide asidi üretimi az olan kişilerde B12 eksikliği görülebilir.
   B12 vitamini eksikliğinin diğer nedenleri arasında alkol tüketimi, çölyak hastalığı, bağırsak parazitleri ve bakterileri, mide ülseri, gastrit ve protein bakımından yetersiz beslenmede görülür.
   
   Kobalaminin yetersiz alımının yanında ince bağırsaklardan yeteri kadar emilememesi gibi nedenler de B12 vitamin eksikliğine neden olabilir. Ayrıca, yaş ilerledikçe B12 vitamin eksikliğinin görülme sıklığı artmaktadır. Vejetaryen beslenenlerin B12 vitamini açısından yetersiz beslenmeleri söz konusu olmaktadır.


B12 Vitamini Nelerde Bulunur?

   Özellikle hayvansal gıdalarda bulunur. Bitkilerde ise son derece az bulunur.
B12 Vitamini açısından zengin besinler:


Özellikle hayvansal gıdalarda bulunur. Bitkilerde ise son derece az bulunur. B12 Vitamini açısından zengin besinler:

Sığır eti
Karaciğer
Böbrek
Koyun eti
Hindi eti
Yağlı balıklar
Kabuklu deniz hayvanları
Yumurta 
Süt
Peynir
Yoğurt

Günlük İhtiyaç Ne Kadardır?

Kadınlarda ve erkeklerde günlük ihtiyaç 2 mikrogramdır.